Programul de training: Basics of Supervision in Helping Professions

Competențele de bază care se formează prin intermediul acestui training acoperă următoarele arii:

  1. Obiectivele supervizării
  2. Modele și fundamente teoretice în supervizare
  3. Roluri și relații în supervizare
  4. Aspecte legale și etice în supervizare
  5. Aspecte multiculturale în supervizare.
  6. Tipuri de intervenții în supervizare
  7. Dezvoltarea profesională a supervizaților.

 

Competențele menționate sunt dezvoltate prin utilizarea unor metode variate în cele trei stadii ale training-ului :

  1. Pre-Training
    Acest stadiu este conceput după principiul învățării la distanță și durează o lună. Se concentrează pe studiul individual și rezolvarea unor exerciții și aplicații ce încurajează reflectarea. Comunicarea este continuă între trainer și participanți, atât în grup, cât și individual. Participanții primesc feedback cu privire la teme, iar experiența acumulată va fi utilizată în etapa următoare.
  1. Training față în față
    Cel de-al doilea stadiu de training are o durată de 24  de ore (6 ore pe zi, timp de 4 zile). Interacțiunile față în față se centrează pe practică și discuții, ca mod de a încuraja participanții să analizeze situațiilor din perspectiva supervizorului.
  1. Post-Training
    Ultimul stadiu are loc în următoarele două săptămâni după terminarea training-ului față în față. În această etapă, participanții au oportunitatea să aplice noile abilități dobândite în practică și să primească feedback de la trainer. Comunicarea cu trainerul se face prin email și întâlniri Skype.

Evaluarea

Criteriile pentru evaluare sunt:

  1. Deținerea cunoștințelor de bază ale supervizării, evaluate prin temele realizate, comentarii și întrebări
  2. Participarea activă la întâlnirile față în față
  3. Reflectivitate, demonstrată în teme, întrebări, comentarii, etc
  4. Inițiativă în stabilirea relațiilor de supervizare, a întâlnirilor cu trainerul etc.
  5. Nivel adecvat de abilități, demonstrat în practică.